Aspecte importante despre automatele comerciale de cafea şi răcoritoare

  1. Este sau nu nevoie de casa de marcat pentru declararea acestor venituri?

Legea 136/2019:  Firmele care au automate comerciale de cafea şi răcoritoare trebuie să le echipeze cu case de marcat până la data de 31 decembrie 2020.

Momentan, nu este nevoie de case de marcat pentru declararea veniturilor obţinute din automatele de cafea – OUG 28/1993, art. 2, lit. a. “comerţul ocazional cu produse agricole efectuat de producătorii agricoli individuali în pieţe, târguri, oboare sau alte locuri publice autorizate, livrările de bunuri efectuate prin automatele comerciale, serviciile de parcări auto a căror contravaloare se încasează prin automate, precum şi activităţile de jocuri de noroc desfăşurate cu mijloace tehnice de joc ce funcţionează pe baza acceptatoarelor de bancnote sau monede“.

2. Este sau nu nevoie de declararea punctului de lucru şi implicit obţinerea Registrului unic de control pentru acesta?

Nu este necesară declararea punctului de lucru pentru că nu este nimeni angajat de la societatea respectivă în aceste locaţii unde se obţin venituri din aceste automate.

3. Cum funcţionează aceste automate?

În cazul automatelor de cafea, în interiorul aparatului se introduce cafeaua, zahărul, laptele praf precum şi consumabilele (paharele şi linguriţele) apoi, pe baza unor comenzi date pe aparat de clientul persoana fizică – după ce în prealabil acesta introducere bancnotele sau jetoane special – automatul eliberează produsul după ce acesta a fost obţinut, pe baza unei retete, în interiorul aparatului.

4. Cum se înregistrează venitul în contabilitate?

Venitul se înregistrează în contabiliate pe baza unui monetar şi a unei dispoziţii de casă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *