Ce trebuie să știe firmele despre registrul unic de control

Registrul unic de control este obligatoriu pentru entitățile înregistrate la Registrul Comertului (ONRC) și opțional pentru alte categorii de contribuabili.

  1. Ce este și la ce folosește registrul unic de control?

Registrul unic de control reprezintă o condică pe care toate persoanele juridice înregistrate la Oficiul Național al Registrului Comerțului sunt obligate, prin lege, să o dețină.

Firmele trebuie să păstreze un registru unic de control la:

  • sediul social;  și
  • la sediile secundare/puncte de lucru (dacă este cazul).

*prin urmare: trebuie achiziționat registrul unic de control atât pentru sediul social, cât și pentru punctele de lucru dacă este cazul.

  1. De unde pot să achiziționez un registru unic de control?

Registrul unic de control se eliberează contra cost de direcțiile generale ale finanțelor publice (ANAF) din raza teritorială în care își are sediul social contribuabilul, în baza:

Pentru sediu social:

  • CUI (certificatul de înregistrare) – copie;
  • Buletin administrator – copie;
  • Cost- aprox 30 lei.

Pentru sediu secundar/punct de lucru:

  • Certificat constatator ONRC – copie;
  • Buletin administrator – copie;
  • Cost- aprox 30 lei.

Contribuabilii nou-înființați sunt obligați să achiziționeze registrul unic de control în termen de 30 de zile de la data înregistrării.

  1. Contravenții și sancțiuni privind registrul unic de control:

Neprezentarea registrului unic de control la solicitarea organelor de control specializate – amendă de la 1.000 lei la 2.000 lei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *